پكينگ برج خنك كننده l مهتاب گستر

توليد كننده انواع برج خنك كننده

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

پكينگ برج خنك كننده l مهتاب گستر

۱۰ بازديد

پكينگ برج خنك كننده

از پكينگ برج خنك كننده چه مي دانيد؟

براي دانستن پاسخ كامل و جامع اين پرسش با ما همراه باشيد.

پكينگ برج خنك كننده

پكينگ برج خنك كننده يكي از مهم ترين اجزا در صنايع مختلف مي باشد. پكينگ برج خنك كننده وظيفه تامين سطح لازم به منظور تبادل جرم و انتقال حرارت از آب به هوا را بر عهده دارد. در اين سيستم هاي خنك كننده، ميزان سطح مفيد در واحد حجم پكينگ برج خنك كننده در طراحي و محاسبات پكينگ برج خنك كننده معيار مهم محسوب مي شود كه با واحد متر مربع بر متر مكعب نمايش داده مي شود. پكينگ موجود در برج هاي خنك كننده در انواع و اقسام مدل ها وجود دارد و  در بازار به فروش مي رسند. پكينگ برج خنك كننده با توجه به نوع برج خنك كننده تعيين و از قيمت متفاوتي برخودار مي باشد.

اگر قصد تهيه و خريد پكينگ برج خنك كننده داريد، توصيه مي كنيم اطلاعات جامع و كاملي در ارتباط با آن ها كسب كنيد تا با توجه به نياز خود به انتخاب يكي از انواع پكينگ برج خنك كننده اقدام كنيد. در اين مقاله قصد داريم به معرفي پكينگ برج خنك كننده و انواع آن بپردازيم، بنابراين توصيه مي كنيم تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

پكينگ برج خنك كننده چيست؟

پكينگ برج خنك كننده كه به پكينگ كولينگ تاور نيز معروف است در واقع سيستمي به منظور ايجاد سطح انتقال حرارت در برج هاي خنك كننده محسوب مي شود. پكينگ برج خنك كننده يكي از اجزاي اصلي برج هاي خنك كننده محسوب مي شود. به طور كلي هدف از استفاده پر كننده ها و پكينگ در برج هاي خنك كننده تقطير، جذب، دفع، برج خنك كننده و ... به حداكثر رساندن عملكرد حرارتي برج خنك كننده خواهد بود. به عبارت ديگر پكينگ برج خنك كننده باعث مي شود تا سطح لازم براي تبادل جرم و انتقال دما از آب (مايع) به هوا (گاز) به وجود آيد، بنابراين استفاده از پكينگ برج خنك كننده مناسب به منظور افزايش راندمان برج خنك كننده امري ضروري به شمار مي آيد. در حقيقت افزايش تماس آب با هوا توسط پكينگ برج خنك كننده، زمان لازم به منظور كاهش حرارت آب ورودي به برج خنك كننده را فراهم مي كند. امروزه از انواع پكينگ برج خنك كننده در صنايع مختلف استفاده مي شود تا هدف مورد نظر با هزينه مقرون به صرفه تري انجام شود.

پكينگ برج خنك كننده

معرفي انواع برج خنك كننده

به طور كلي پكينگ برج خنك كننده از لحاظ مكانيزم به دو دسته كلي فيلمي يا آبشاري و اسپلش پكينگ تقسيم بندي مي شوند كه هر كدام به انواع مختلفي دسته بندي شده اند. به طور كلي در پكينگ نوع اسپلش آب به صورت قطره قطره باعث افزايش سطح و زمان تماس بين آب و هوا مي شود ولي در پكينگ نوع فيلمي آب به صورت لايه هاي نازك در آمده تا سطح تماس و زمان تماس افزايش يابد.

پكينگ برج خنك كننده فيلمي يا آبشاري

پكينگ برج خنك كننده فيلمي يا آبشاري از لحاظ جنس به دو نوع پلي وينيل كلرايد (PVC) و پلي پروپيلن (PP) تقسيم بندي مي شوند كه نوع پي وي سي داراي سطح ويژه بيشتري نسبت به پي پي مي باشد. به‌ كارگيري لايه هاي پليمري سبب شده تا اين پكينگ ها به آبشاري ناميده شوند. از ديگر تفاوت اين دو مدل پكينگ بايد به نوع اتصال صفحات اشاره كرد كه در  پكينگ فيلم پلي پروپيلن اتصال صفحات با جوش حرارتي ايجاد شده ولي در پكينگ فيلم از جنس پي وي سي اتصالات با چسب ايجاد مي شوند كه از مقاومت كم تري برخوردارند. از مزاياي اين پكينگ در برج خنك كننده، مي توان به راندمان بسيار بالا، نصب سريع و آسان، طراحي جريان مخالف، برخورداري از قطره گير و ... موارد زير اشاره كرد:

پكينگ برج خنك كننده اسپلش

پكينگ برج خنك كننده اسپلش پكينگ در انواع طرح ها و مدل ها از جمله رندوم اسپلش، نت اسپلش، توربو اسپلش و ... به بازار عرضه مي شوند. اين نوع پكينگ برج خنك كننده اسپلش از لايه لايه هاي بند و ميله هاي پلاستيكي ساخته مي شود تا آب به صورت قطرات ريز پخش شوند و به اين شكل سطح و زمان تماس بيشتري ايجاد شود. در گذشته اين نوع پكينگ با چوب ساخته مي شدند ولي در حال حاضر با موادي چون پي وي سي ساخته مي شوند. از مزاياي اين مدل پكينگ برج خنك كننده، مي توان به طول عمر بالا، مقاومت بالا، مناسب براي صنايع مختلف، مناسب براي آب بي كيفيت، عملكرد مناسب در برابر رسوب و ... اشاره كرد.

پكينگ برج خنك كننده ضد رسوب

همانطور كه در قسمت قبل اشاره كرديم، اسپلش پكينگ در انواع مدل ها به بازار عرضه شده اند و در برابر آب هايي با سختي بالا و آلاينده ها عملكرد مناسبي دارند. اسپلش پكينگ ضد رسوب برج خنك كننده يكي از بهترين انتخاب ها براي آب هاي بي كيفيت مي باشد. در مكانيزم اين پكينگ وقتي آب به پكينگ برخورد مي كند به قطرات ريزي تبديل شده و پس از برخورد با سطح تبخير، ذرات معلق در آب زماني براي نشستن بر روي سطوح تبخير پيدا نمي كنند و از اين جهت به آن پكينگ ضد رسوب برج خنك كننده گفته مي شود و به اين صورت سطح و زمان تماس را در برج هاي خنك كننده افزايش مي دهند.

پكينگ برج خنك كننده

توليد پكينگ برج خنك كننده

كليه پكينگ برج خنك كننده كه توسط شركت هاي فعال در زمينه توليد پكينگ برج خنك كننده طراحي و به بازار عرضه مي شوند با توجه به كاربرد برج هاي خنك كننده، كيفيت آب و هوا، حداكثر عملكرد حرارتي و حداقل ميزان افت فشار توليد مي شوند و متقاضيان استفاده از پكينگ هاي برج خنك كننده، مي توانند با توجه به نياز خود و مشخصات دستگاه به سفارش پكينگ مورد نظر اقدام كنند. تمامي پكينگ هايي كه توسط شركت هاي توليد كننده پكينگ برج خنك كننده وارد بازار مي شوند از لحاظ ابعاد، ضخامت ورق، جنس پوسته، گام و ... متفاوت مي باشند و مشتريان در هنگام خريد پكينگ برج خنك كننده انتخاب هاي متنوعي دارند.

بنابراين متقاضيان تهيه و خريد پكينگ برج خنك كننده بايد با توجه به دستگاه برج خنك كننده و شرايط موجود در صنعت مورد نظر به انتخاب پكينگ برج خنك كننده اقدام كنند. از اين رو توصيه مي شود كه از توليد كنندگان اين عرصه و كارشناسان شركت مهتاب گستر مشاوره هاي لازم را دريافت كنيد.

قيمت پكينگ برج خنك كننده

افرادي كه در صنايعي از قبيل نفت، گاز، پتروشيمي و ... مشغول فعاليت هستند و با برج هاي خنك كننده سر و كار دارند، هر از گاهي نياز به تعمير و تعويض پكينگ برج خنك كننده نياز خواهند داشت. انواع پكينگ برج خنك كننده قيمت متفاوتي در بازار دارند. به طور كلي قيمت پكينگ برج خنك كننده به دو روش زير تعيين مي شود، كه عبارت است از:

  • ·        محاسبه قيمت پكينگ برج خنك كننده بر اساس بلوك

در اين روش قيمت پكينگ برج خنك كننده بر اساس ابعاد استاندارد پكينگ برج خنك كننده يعني ۳۰×۳۰×۱۲۰ سانتي متر تعيين مي شود. در صورتي كه مشتري به ابعاد متفاوتي نياز داشته باشد، شركت توليد كننده بلوك هاي استاندارد را با توجه به نياز مشتري برش داده و براي برش هاي مازاد هم هزينه اضافي در نظر گرفته مي شود تا قيمت نهايي پكينگ برج خنك كننده محاسبه شود.

  • ·        محاسبه قيمت پكينگ برج خنك كننده بر حسب متر مكعب

در اين روش قيمت پكينگ برج خنك كننده بر حسب متر مكعب تعيين مي شود و در قيمت واحد آن ضرب شده تا قيمت نهايي پكينگ برج خنك كننده به دست آيد.

به طور كلي قيمت پكينگ برج هاي خنك كننده در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد قيمت يك برج خنك كننده بوده و همين موضوع لزوم استفاده از پكينگ برج خنك كننده را در صنايع مختلف افزايش مي دهد و از لحاظ اقتصادي بسيار مقرون به صرفه مي باشد، بنابراين متقاضياني كه به پكينگ برج خنك كننده نياز دارند، مي توانند با توجه به كاربرد، ابعاد و حجم مورد نياز و جنس به سفارش خريد پكينگ اقدام كنيد و در اين زمينه از شركت مهتاب گستر و كارشناسان اين امر راهنمايي ها و مشاوره هاي لازم را دريافت كنيد.

مجموعه صنعتي مهتاب گستر در زمينه توليد انواع پكينگ برج خنك كننده به صورت حرفه اي در حال فعاليت است. شما هر گونه نيازي كه به انواع پكينگ برج خنك كننده و ديگر محصولات داشته باشيد توسط كادر مجرب و حرفه اي ما در كم ترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت به شما ارائه مي شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص پكينگ برج خنك كننده و نحوه توليد آن به سايت مهتاب گستر مراجعه نماييد.

براي ثبت سفارش با ما در تماس باشيد: 09127883721 – 66706377 – 66709528

پكينگ برج خنك كننده

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد